آخرین بروز رسانی قیمت محصولات : یک شنبه 20 فرودین 1403

درباره پارگی دیسک کمر بیشتر بدانیم

دسته بندی : استخوان و مفصل

با توجه به اینکه ستون فقرات حدفاصل گردن تا پایین کمر قرار گرفته است پارگی دیسک کمر می‌تواند در هر نقطه‌ای از ستون فقرات اتفاق بیفتد. اما آمار نشان می‌دهد که عموماً این عارضه در قسمت پایینی دیسک کمر اتفاق می‌افتد و بعد از آن عضوی که بیشتر با این عارضه درگیر می‌شود گردن است.

در این بیماری در دیواره ژله‌ایِ یک یا گاهی چند دیسک، شکستگی یا پارگی ایجاد می‌شود و مواد موجود در آن به بیرون آمده و وارد محیط کانال نخاعی می‌شود.

اگر بر اثر از بین رفتن مایع ژله ای دیسک جا‌به‌جا شود می‌تواند با آسیب رساندن به نخاع یا رشته های عصبی پیرامون آن، درد شدیدی و به دنبال آن اختلال در اندام‌های مرتبط ایجاد کند.

از آنجایی که طناب و اعصاب نخاعی از راه باریکی بین دیسک‌ها و مهره‌ها عبور می‌کنند تا به قسمت‌های مختلف بدن برسند وقتی پارگی دیسک اتفاق می‌افتد روی این کانال عصبی فشار می‌آورد که با درد شدید همراه است.

در مواردی که این فشار زیاد باشد می‌تواند مانع از حرکت فرد شود و حتی با آسیب رساندن به نخاع یا رشته‌های عصبی اطراف آن باعث اختلال حرکتی در اندام‌های مرتبط شود و به اصطلاح عارضه نخاعی را به وجود آورد.

زمانی که دیواره محکم‌تر دیسک پاره شود و مواد ژله‌ای آن خارج شوند پزشکان برای درمان بیمار عمل جراحی را انتخاب می‌کنند.

معمولا با آسیب دیدن دیسک‌ها، مهره‌ها هم آسیب می‌بینند و به دنبال آن مشکلاتی را در ستون فقرات بوجود می‌آورند که رایج ترین آن‌ها دردهای شدید به مدت طولانی و محدودیت‌های حرکتی است.

پیشنهاد مطالعه: اجاره بای پپ

پشتیبانی آنلاین

هر روزه از ساعت 9 صبح 5 عصر

ضمانت بازگشت

به مدت 7 روز بعد از خرید